מאמרים

אורטופדיה

האדם הבריא מבצע ללא מחשבה ואף ללא תשומת לב רבה, אין ספור תנועות במשך היום (ולמעשה, גם בלילה). הקלדה במחשב, ריצה, ישיבה וקימה, הפניית הראש והצוואר, הרמת משא, חיוג בטלפון. לרוב, דווקא פגיעות המטילות מגבלה על יכולת התנועה מביאות למודעות בדבר יכולתו המופלאה של הגוף להפעיל שרירים ומפרקים, אצבעות, צוואר, כתפיים וכן הלאה. במידה ונוצר נזק או פגיעה באיבר או במערכת שמאפשרים את התנועה או כאשר נוצרים כאבים, באה האורטופדיה לעזרה. אורטופדיה, ענף חשוב ברפואה, יכולה להקל באמצעות שימוש באביזרים אורטופדיים, מענה כירופרקטי, ביצוע תרגילים שונים, שימוש בעזרים, חימום אזור פגוע עיסויים ועוד.

מדוע נדרשים אביזרים אורטופדיים?

מענה אורטופדי משלב מגוון רחב של אביזרים ועזרים. חלק מהעזרים נועד לאפשר תפקוד טוב יותר בקרב אנשים שנפצעו בתאונה. ישנם אביזרים שנועדו למטופלים להתגבר על עיוותים או לקויות שקיימות מלידה. ישנם אביזרים שנועדו להקל על החלמה מניתוח וביצוע מהלך שיקומי. עזרים אחרים נועדו לאפשר פעילות טובה יותר בקרב ספורטאים, על מנת למנוע או להקטין את הסיכון לפציעה במהלך הפעילות או לאחריה.

יש בממצא עזרים שנועדו להפחית כאבים במפרקים או בגב (למשל – חגורת גב אלסטית או מגני ברכיים). עזרים אחרים יכולים לסייע כאשר ישנן בעיות במחזור הדם (למשל – גרביים אלסטיות). בדרך כלל, השימוש באביזר אורטופדי מסוג כזה או מסוג אחר ייעשה בעקבות המלצה של רופא אורטופד ולעיתים בעקבות המלצה של מטפל – פיזיותרפיסט או כירופרקט.

מוצרי אורטופדיה לפי מידה

אביזרים אורטופדיים יכולים לשמש טווח רחב של גילאים. יש דגמים המיוצרים במיוחד עבור המטופל ויש גם עזרים מתכווננים, שניתן להתאימם למטופלים בגילאים, בגדלים או בטווחי משקל שונים. יש מוצרים המגיעים במידות. לפני שמשתמשים באביזר כלשהו, לרבות מקבע צוואר, מקבע כתף, מקבע קרסול או אגודל, רצועות שונות, מדרסים וכיוצא באלה, חשוב גם להבין מהו אופן השימוש הנכון. האביזר המתאים שיולבש בצורה הנכונה ויותאם למידתו של המטופל ישיג את התועלת המקסימלית. הפחתת כאבים, שיפור יכולת התפקוד, הגדלת טווח תנועה, החלמה טובה יותר מניתוח - תועלתה של האורטופדיה לא תסולא בפז.

לחצו לצפייה במוצרי אורטופדיה